Janin Kupla
Juhannus sujui mukavasti tallilla.
Tankki on nyt paikallaan ja polkimetkin saatiin kiinnitettyä kovan ähellyksen jälkeen.
Kytkinvaijerin onkiminen polkimen kiinnityspisteeseen oli "hieman" haastava toimenpide. Lopulta vaijeria löysättiin vaihteiston päästä riittävän paljon, jolloin Raisa sai pujotettua vaijerin kiinni.
Jarrujen ilmaaminen osoittautui myös mielenkiintoiseksi tehtäväksi. Onneksi olin ostanut 3 litran pönikän DOT4-litkua, sillä yli puolet on jo käytetty. Jarrupoljin painui pohjaan asti ilman mitään vastusta varmaan parinsadan pumppauksen ajan, eikä tuntuma vieläkään ole hääppöinen. Tämä selvinnee kuitenkin kunnolla vasta kun auto saadaan liikkeelle.
Tankki on nyt paikallaan ja polkimetkin saatiin kiinnitettyä kovan ähellyksen jälkeen.
Kytkinvaijerin onkiminen polkimen kiinnityspisteeseen oli "hieman" haastava toimenpide. Lopulta vaijeria löysättiin vaihteiston päästä riittävän paljon, jolloin Raisa sai pujotettua vaijerin kiinni.
Jarrujen ilmaaminen osoittautui myös mielenkiintoiseksi tehtäväksi. Onneksi olin ostanut 3 litran pönikän DOT4-litkua, sillä yli puolet on jo käytetty. Jarrupoljin painui pohjaan asti ilman mitään vastusta varmaan parinsadan pumppauksen ajan, eikä tuntuma vieläkään ole hääppöinen. Tämä selvinnee kuitenkin kunnolla vasta kun auto saadaan liikkeelle.
Viimeksi muokannut Alis, Ma 22.6.2009 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo näin se on, niin hassulta kun se tuntuukin niin kengät saa ottaa rumpuun kiinni ja laahata aikalailla että saa tuntuman kohdilleen... Ei tietty liikaa saa, mutta maalaisjärjellä ajattelis ettei ny tietenkään ne saa laahata mutta kyl niiden vaan pitää Nimimerkillä viime suvena jarruja remppaillut ^_^
Pohjalevyt on nyt sisäpuolelta harjattu teräsharjalla. Ruoste oli vain pintaruostetta, joten melkein kiiltäväksi sai ruostekohdat. Sen jälkeen vetelin pensselillä lattiaan ruosteenmuuntoaineen, joka pelkistää raudan.
Tämän jälkeen maalasin levyt spray-ruosteenestopohjamaalilla, jonka jälkeen sivelin mattamustan pintamaalin pensselillä.
Ikkunoita yritettiin eilen saada paikalleen, mutta tuliterät tiivisteet ovat 'hieman' jäykät. Liukasteesta huolimatta kiinnityksessä käytetty naru pureutui tiivisteeseen ja riekaleita tuli.
Tänään olisi tarkoitus saada penkit ja ehkä lasitkin paikalleen.
Tämän jälkeen maalasin levyt spray-ruosteenestopohjamaalilla, jonka jälkeen sivelin mattamustan pintamaalin pensselillä.
Ikkunoita yritettiin eilen saada paikalleen, mutta tuliterät tiivisteet ovat 'hieman' jäykät. Liukasteesta huolimatta kiinnityksessä käytetty naru pureutui tiivisteeseen ja riekaleita tuli.
Tänään olisi tarkoitus saada penkit ja ehkä lasitkin paikalleen.
Viimeksi muokannut Alis, Ma 29.6.2009 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilen saatiin aseteltua sisustusta paikalleen. Kattoverhoilua ei tällä erää laiteta ollenkaan, koska sitä ei taida saada ehjänä irti toisesta autosta.
Jalkatilojen verhoilut kaipaavat vielä liimaa ja Golfin etupenkit osoittautuivat vastahakoisiksi menemään kiskoille.
Tänään jatkuu istuimien kiinnitys ja verhoilun liimaus. Ehkä myös ikkunat saadaan paikalleen.
Moottoritilaan täytyy askarrella pellistä jonkunlainen lämpökilpi, sillä fullflow-öljynkierron letkut menevät lokasuojan takaosaan hyvin läheltä pakosarjaa.
Toinen takavanne ja rumpu näyttäisivät olevan jälleen öljyisiä, vaikka vetoakseliin vaihdettiin jo tiivisteet. Rumpu kaivannee siis vielä lisähuomiota.
Jalkatilojen verhoilut kaipaavat vielä liimaa ja Golfin etupenkit osoittautuivat vastahakoisiksi menemään kiskoille.
Tänään jatkuu istuimien kiinnitys ja verhoilun liimaus. Ehkä myös ikkunat saadaan paikalleen.
Moottoritilaan täytyy askarrella pellistä jonkunlainen lämpökilpi, sillä fullflow-öljynkierron letkut menevät lokasuojan takaosaan hyvin läheltä pakosarjaa.
Toinen takavanne ja rumpu näyttäisivät olevan jälleen öljyisiä, vaikka vetoakseliin vaihdettiin jo tiivisteet. Rumpu kaivannee siis vielä lisähuomiota.
Eilinen menikin sitten pääasiassa etuistuimien ja ikkunatiivisteiden runnomisessa.
Vuotava, uusi vetoakselin stefa vaihdettiin toiseen yksilöön, sillä edellinen oli rikkoutunut asennusvirheen vuoksi.
Toisessa Kuplassa olleita Golfin penkkejä ei saatu millään menemään paikalleen istuimeen kiinnitettävien liukumuovien kanssa, joten laitettiin niskatuettomat Kuplan omat penkit paikalleen. Vaikeata sekin oli, joten lienee syytä epäillä kiskoissa olevan jotain vikaa.
Toinen takasivulasi saatiin uuden tiivisteen hervottoman öljyämisen avulla pakotettua paikalleen. Ja siltä ikkuna näyttääkin. Lähmää on tarpeeksi.
Uudet ikkunatiivisteet ovat niin tiukkaa tavaraa, että taidamme siirtyä B-suunnitelmaan ja ottaa Raisan Kuplasta lasit tiivisteineen.
Tänään täytyy saada tehtyä sähkötkin kuntoon, jos aikoo huomenna lähteä ajamaan.
Vuotava, uusi vetoakselin stefa vaihdettiin toiseen yksilöön, sillä edellinen oli rikkoutunut asennusvirheen vuoksi.
Toisessa Kuplassa olleita Golfin penkkejä ei saatu millään menemään paikalleen istuimeen kiinnitettävien liukumuovien kanssa, joten laitettiin niskatuettomat Kuplan omat penkit paikalleen. Vaikeata sekin oli, joten lienee syytä epäillä kiskoissa olevan jotain vikaa.
Toinen takasivulasi saatiin uuden tiivisteen hervottoman öljyämisen avulla pakotettua paikalleen. Ja siltä ikkuna näyttääkin. Lähmää on tarpeeksi.
Uudet ikkunatiivisteet ovat niin tiukkaa tavaraa, että taidamme siirtyä B-suunnitelmaan ja ottaa Raisan Kuplasta lasit tiivisteineen.
Tänään täytyy saada tehtyä sähkötkin kuntoon, jos aikoo huomenna lähteä ajamaan.
Viimeksi muokannut Alis, Ma 29.6.2009 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos taas kehuista!fvwalahti kirjoitti:hyva hyva Jani!
SIellä on teillä kyllä oikein sutina päällä kun seuraa tuota vauhtia millä te teette!
Näkisit vaan millainen porukka tallilla riehuu Kuplan kimpussa. Tähän mennessä Kuplaa on ollut tekemässä itseni lisäksi ainakin Matti, Marko, Raisa, Marita ja Toni. Yksin en siis voi ottaa kunniaa. Eilenkin siellä oli tekemässä pitkää päivää tallin omistajan lisäksi myös hänen sukulaisensa.
Ja osan päivästä myös meidän naapurimme, jonka kanssa aloitimme tallilla aamukympin tuntumassa ja lopetimme tämän vuorokauden puolella muistaakseni klo 1.30. Siitä taisi tulla 15,5-tuntinen työrupeama.
Nyt on taas aika lähteä takaisin tallille.
--edit--
Tilanne aamupäivällä:
Moottori ei meinaa käydä tyhjäkäyntiä. Kaasarin säädöt lienevät poskellaan.
Viimeksi muokannut Alis, Ma 29.6.2009 13:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
No, auto ei sitten valmistunut Paippisten reissuun. Sen sijaan liftasimme jälleen Seppo B:n kyytiin. Kiitos kyydistä!
Kovasta yrittämisestä ja pitkistä tallipäivistä huolimatta aika loppui kesken. Kruisingia edeltävänä yönä olin tallilla n. klo 2 saakka ja palasin jatkamaan ennen aamukuutta.
Melkein kaiken sain tehtyä. Takavalojen kytkennän päätin jättää tekemättä, mutta varsinainen ajamisen estävä vika oli öljyjen puuttuminen koneesta.
Aloitin tekemään öljynvaihtoa, mutta en löytänyt tallista riittävän nopeasti öljynsuodatinavainta. Räteillä tai hanskoilla suodattimesta ei saanut riittävää otetta. Aika ei olisi riittänyt työkalun kotoa hakemiseen, joten jouduin vieläkin jättämään Kuplan pihaan.
Reissusta palattuamme menin heti tallille jatkamaan siitä, mihin aamulla jäin. Auton tultua ajokuntoiseksi kävin vähän ajelemassa sille päivälle otetuilla tarrakilvillä. Sen myötä todettiin lisää vikalistaa, mutta kirjoitan siitä jonain toisena päivänä...
Aiemmissa viesteissä kerroin, tarkoitus oli jättää auto moniväriseksi. Kuin itsestään se on kuitenkin pikkuhiljaa maalaantunut lähes kauttaaltaan kellertäväksi (tosin monisävyiseksi kuten äsken lisäämistäni kuvista saattaa huomatakin).
Kovasta yrittämisestä ja pitkistä tallipäivistä huolimatta aika loppui kesken. Kruisingia edeltävänä yönä olin tallilla n. klo 2 saakka ja palasin jatkamaan ennen aamukuutta.
Melkein kaiken sain tehtyä. Takavalojen kytkennän päätin jättää tekemättä, mutta varsinainen ajamisen estävä vika oli öljyjen puuttuminen koneesta.
Aloitin tekemään öljynvaihtoa, mutta en löytänyt tallista riittävän nopeasti öljynsuodatinavainta. Räteillä tai hanskoilla suodattimesta ei saanut riittävää otetta. Aika ei olisi riittänyt työkalun kotoa hakemiseen, joten jouduin vieläkin jättämään Kuplan pihaan.
Reissusta palattuamme menin heti tallille jatkamaan siitä, mihin aamulla jäin. Auton tultua ajokuntoiseksi kävin vähän ajelemassa sille päivälle otetuilla tarrakilvillä. Sen myötä todettiin lisää vikalistaa, mutta kirjoitan siitä jonain toisena päivänä...
Aiemmissa viesteissä kerroin, tarkoitus oli jättää auto moniväriseksi. Kuin itsestään se on kuitenkin pikkuhiljaa maalaantunut lähes kauttaaltaan kellertäväksi (tosin monisävyiseksi kuten äsken lisäämistäni kuvista saattaa huomatakin).