Re: Janin Kupla
Lähetetty: Pe 11.6.2010 11:14
Koko syksyn Kupla seisoi käyttämättömänä konehuoliensa vuoksi, kunnes joulukuun alkupuolella vein sen trailerilla Mäntsälään Kuplapajalle.
Siellä sen moottoritilaan tehtiin huoltoluukut, jotka helpottavat esim. sytytystulppien ja kaasareiden luokse pääsemistä. Kaasuttimet synkronoitiin. Satunnainen nykäisy eli syttymättä jääminen korjaantui vaihtamalla virranjakajan kansi ja uusimalla hapettuneet kärjet sekä varmuuden vuoksi matkustajan puolelta etummainen (nro 1?) sytytystulppa.
Käärmeenpesässä olevat esilämmitysreiät hitsattiin tukkoon, joten rakentamani hienot peltiläkkyrätukot sai heittää pois. Myös moottoritilan pellistä hitsattiin turhat reiät tukkoon. Puhallinkopalta vedettiin putket lämmönvaihtimille ja tarvikelämmönvaihdinten vivuston Kinder-yllätys -tyyppinen rakennussarja hitsattiin kasaan ja kiinnitettiin. Samoin Kuplapajasta löytyi sopivat lämpöputket lämmönvaihdinten ja korin välille.
Kunnostettu autoni toimitettiin Kuplapajan toimesta ajamalla suoraan kotipihaan (huom. kesärenkaat alla, pakkasta, tiet jäässä!), joten pääsinkin ekana sitten vaihtamaan nastarenkaita alle.
Auto tuntui vihdoinkin olevan kunnossa! Jotain pikkuvikoja tietysti on, mutta kirjoitan niistä lisää myöhemmin. Tämä oli siis tilanne joulukuussa 2009.
Siellä sen moottoritilaan tehtiin huoltoluukut, jotka helpottavat esim. sytytystulppien ja kaasareiden luokse pääsemistä. Kaasuttimet synkronoitiin. Satunnainen nykäisy eli syttymättä jääminen korjaantui vaihtamalla virranjakajan kansi ja uusimalla hapettuneet kärjet sekä varmuuden vuoksi matkustajan puolelta etummainen (nro 1?) sytytystulppa.
Käärmeenpesässä olevat esilämmitysreiät hitsattiin tukkoon, joten rakentamani hienot peltiläkkyrätukot sai heittää pois. Myös moottoritilan pellistä hitsattiin turhat reiät tukkoon. Puhallinkopalta vedettiin putket lämmönvaihtimille ja tarvikelämmönvaihdinten vivuston Kinder-yllätys -tyyppinen rakennussarja hitsattiin kasaan ja kiinnitettiin. Samoin Kuplapajasta löytyi sopivat lämpöputket lämmönvaihdinten ja korin välille.
Kunnostettu autoni toimitettiin Kuplapajan toimesta ajamalla suoraan kotipihaan (huom. kesärenkaat alla, pakkasta, tiet jäässä!), joten pääsinkin ekana sitten vaihtamaan nastarenkaita alle.
Auto tuntui vihdoinkin olevan kunnossa! Jotain pikkuvikoja tietysti on, mutta kirjoitan niistä lisää myöhemmin. Tämä oli siis tilanne joulukuussa 2009.