Janin 411
Re: Janin 411
Juu, tuo kannattaa aina muistaa (varsinkin tilatessa lyhyitä kilpiä) että sanoo sille konttorin mammalle kolmeen kertaan että laita ruksi siihen kohtaan missä lukee EI KIINNITYSREIKIÄ Tai sitten Nikita Fouganthine on lukutaidoton kun vääntää sitä kilpeä siellä vankilassa
Tämä viesti oli Henkan käsialaa, pidätetään oikeudet muutoksiin :D
Re: Janin 411
Nelkussa on ollut vähän alkavia käynnistysongelmia. Startin ääni on ollut melko vaisu ja käynnistyminen on alkanut ihan jännittämään kuskia.
Kun perjantaina kävin Espoossa ja Helsingissä, mukana oli vara-akku ja kaupunkialueella ajoin pelkät parkit päällä, ettei siellä tarvitsisi alkaa työntelemään käyntiin tai ihmettelemään muita ratkaisuja. Ajelu sujui monista pysähdyksistä huolimatta kuitenkin hyvin.
Kuskin oven lukko on ollut vähän haastava. Se on vaatinut melkoista edestakaisin renkkaamista avautuakseen tai mennäkseen lukkoon, joten monesti olenkin laittanut sen lukkoon sisäpuolen nupista ja avaaminen on tapahtunut samalla tavalla, mentyäni matkustajan puolelta auton sisään. Avaimenreikä on ollut auki roskille ja vedelle, eli suoja ei ole päässyt sulkeutumaan. Tämä johtunee siitä, että joltain edelliseltä omistajalta on ehkä jäänyt avaimet sisälle ja lukkoa on yritetty avata väkipakolla.
Viikonlopun aikana opiskelin varaosa-Nelkusta irroittamieni ovenlukkojen avulla lukkojen toimintaperiaatetta. Näissä lukoissa 'sarjoittaminen' tapahtuukin myös lukkosylintereillä eikä pelkästään erilaisilla 'kynsillä'.
Aamulla irroitin sitten käyttö-Nelkun kahvan ja puhdistin lukon huolellisesti. Huomasin, että lukossa ei ollut palautusjousta ollenkaan ja lukitusvivun käyttönipukan ruuvi oli löysällä. Sain taivuteltua suojapellin melko siistiksi ja nyt suojus sulkee avaimenreiän. Vaihdoin 'kynsien' jousia varaosa-autosta ottamiini parempikuntoisiin, asensin palautusjousen ja lopuksi kiristin ruuvinkin kunnolla.
Lukko alkoi toimimaan hienosti.
Illalla vaihdoin huvikseni yhden mittarivalon samalla, kun vaihdoin mittariston löysiä Abico-liittimiä uusiin. Kun oli aika käynnistää auto ja kokeilla kytkentöjen toimivuutta, auto ei jaksanutkaan käynnistyä.
Mittasin yleismittarilla akun jännitteen. Se tippui startatessa neljään volttiin. Ja ihan uusi akku on kyseessä. Otin toiselta akulta apuvirtaa ja sain 411:n käyntiin. Mittailin jännitettä moottorin käydessä.
Siinä oli erikoinen ilmiö. Tyhjäkäynnillä jännite oli n. 13,2 volttia ja kaasuttaessa jännite tipahti 12,4 volttiin. Pekka epäili, että vika voisi olla latauksensäätimessä. Varaosaa ei tarvinnut kaukaa hakea, sillä mulla oli orggis-osa etukontissa. Laitoin sen kiinni ja uusimme mittaukset. Nyt jännite oli tyhjäkäynnillä noin 13,5 volttia ja kierroksilla 14,1 volttia. Vika oli siis säätimessä. Tulipahan sekin vaihdettua, eikä vielä ole tarvinnut työntää Nelkkua käyntiin kertaakaan (KOP KOP)...
Kun perjantaina kävin Espoossa ja Helsingissä, mukana oli vara-akku ja kaupunkialueella ajoin pelkät parkit päällä, ettei siellä tarvitsisi alkaa työntelemään käyntiin tai ihmettelemään muita ratkaisuja. Ajelu sujui monista pysähdyksistä huolimatta kuitenkin hyvin.
Kuskin oven lukko on ollut vähän haastava. Se on vaatinut melkoista edestakaisin renkkaamista avautuakseen tai mennäkseen lukkoon, joten monesti olenkin laittanut sen lukkoon sisäpuolen nupista ja avaaminen on tapahtunut samalla tavalla, mentyäni matkustajan puolelta auton sisään. Avaimenreikä on ollut auki roskille ja vedelle, eli suoja ei ole päässyt sulkeutumaan. Tämä johtunee siitä, että joltain edelliseltä omistajalta on ehkä jäänyt avaimet sisälle ja lukkoa on yritetty avata väkipakolla.
Viikonlopun aikana opiskelin varaosa-Nelkusta irroittamieni ovenlukkojen avulla lukkojen toimintaperiaatetta. Näissä lukoissa 'sarjoittaminen' tapahtuukin myös lukkosylintereillä eikä pelkästään erilaisilla 'kynsillä'.
Aamulla irroitin sitten käyttö-Nelkun kahvan ja puhdistin lukon huolellisesti. Huomasin, että lukossa ei ollut palautusjousta ollenkaan ja lukitusvivun käyttönipukan ruuvi oli löysällä. Sain taivuteltua suojapellin melko siistiksi ja nyt suojus sulkee avaimenreiän. Vaihdoin 'kynsien' jousia varaosa-autosta ottamiini parempikuntoisiin, asensin palautusjousen ja lopuksi kiristin ruuvinkin kunnolla.
Lukko alkoi toimimaan hienosti.
Illalla vaihdoin huvikseni yhden mittarivalon samalla, kun vaihdoin mittariston löysiä Abico-liittimiä uusiin. Kun oli aika käynnistää auto ja kokeilla kytkentöjen toimivuutta, auto ei jaksanutkaan käynnistyä.
Mittasin yleismittarilla akun jännitteen. Se tippui startatessa neljään volttiin. Ja ihan uusi akku on kyseessä. Otin toiselta akulta apuvirtaa ja sain 411:n käyntiin. Mittailin jännitettä moottorin käydessä.
Siinä oli erikoinen ilmiö. Tyhjäkäynnillä jännite oli n. 13,2 volttia ja kaasuttaessa jännite tipahti 12,4 volttiin. Pekka epäili, että vika voisi olla latauksensäätimessä. Varaosaa ei tarvinnut kaukaa hakea, sillä mulla oli orggis-osa etukontissa. Laitoin sen kiinni ja uusimme mittaukset. Nyt jännite oli tyhjäkäynnillä noin 13,5 volttia ja kierroksilla 14,1 volttia. Vika oli siis säätimessä. Tulipahan sekin vaihdettua, eikä vielä ole tarvinnut työntää Nelkkua käyntiin kertaakaan (KOP KOP)...
Re: Janin 411
no joo noi laturin säätimet on aina mystisiä kyllä.
toivotaan että tänään ei tarvi miitissä työntää sitä
toivotaan että tänään ei tarvi miitissä työntää sitä
Re: Janin 411
Starttausongelmat hävisivät lataussäätimen vaihdolla, eikä autoa ole vieläkään tarvinnut työntää...
Maanantaina huomasin, että edellisenä päivänä kojelaudan alla tekemieni kytkentöjen seurauksena tuulilasinpyyhkijät eivät enää toimineet. Käsittelin lasin Turtlen "5 Sateesta" -nimisellä tökötillä. Päivällä tuntui toimivan ihan kivasti, mutta pimeän aikaan se aiheutti ikäviä heijastuksia.
Maanantaina huomasin, että edellisenä päivänä kojelaudan alla tekemieni kytkentöjen seurauksena tuulilasinpyyhkijät eivät enää toimineet. Käsittelin lasin Turtlen "5 Sateesta" -nimisellä tökötillä. Päivällä tuntui toimivan ihan kivasti, mutta pimeän aikaan se aiheutti ikäviä heijastuksia.
Re: Janin 411
miten meni tapmpereen reissu? menit 411?
Re: Janin 411
Tiistaina päivällä ajoin autolla n. 150 km jatkuvassa sateessa ja näkyvyys oli "5 Sateesta" -tökötin vaikutuksesta hyvä ilman pyyhkijöitäkin. Jarrut tosin ottivat epätasaisesti.
Illalla otimme naapurin Pekan kanssa kuskinpuoleisen etujarrun käsittelyyn. Herkistely-yrityksistä huolimatta se ei alkanut toimia paremmin, joten otimme etujarrusatulan irti, irroitimme sen tiivisteet ja männät ja hioin jarrusylinterin yläosan seinämän ruosteita pois Dremelillä. Viimeksikin ruosteita hiottiin, mutta luulin etteivät yläosan ruosteet vaikuttaisi niin paljoa mäntien liikkeeseen. Varsinaista jarrusylinteriä hiottiin käsin vesihiomapaperilla.
Tämän käsittelyn jälkeen jarrut alkoivat toimia tasaisesti.
Illalla otimme naapurin Pekan kanssa kuskinpuoleisen etujarrun käsittelyyn. Herkistely-yrityksistä huolimatta se ei alkanut toimia paremmin, joten otimme etujarrusatulan irti, irroitimme sen tiivisteet ja männät ja hioin jarrusylinterin yläosan seinämän ruosteita pois Dremelillä. Viimeksikin ruosteita hiottiin, mutta luulin etteivät yläosan ruosteet vaikuttaisi niin paljoa mäntien liikkeeseen. Varsinaista jarrusylinteriä hiottiin käsin vesihiomapaperilla.
Tämän käsittelyn jälkeen jarrut alkoivat toimia tasaisesti.
Re: Janin 411
Keskiviikkona kävin tutkimassa varaosa-auton pyyhkijöiden kytkentöjä. Huomasin, että yksi katkaisijalle tulevan johdon abico-liittimistä irtosi todella helposti. Sama liitin näytti käyttöautossa olevan tyhjillään, eli siitäkin oli kaiketi vain johto irronnut. Sieltähän se kojetaulun alta löytyi. Johdon liitin oli tosi väljä ja hauras. Se katkesi, kun yritin puristaa sitä tiukemmaksi. Laitoin uuden liittimen ja kytkin sen paikalleen ja taas pyyhkimet toimivat!
Heti sen jälkeen lähdimme ajamaan Tampereelle klo 18 alkavaan VW-miittiin. Olimme paikalla klo 17.33, eikä Pyynikillä ollut vielä Tampere-Pirkanmaan jaoksen porukkaa. Pari minuuttia myöhemmin Variksen Timo saapui sinne ja yllättyi melkoisesti läsnäolostamme.
Seuraavaksi, eli viitisen minuuttia myöhemmin, paikalle tuli jaoksen vetäjä Ari Korpela.
Klo 18 paikalla oli jo kymmenisen ihmistä, vaikka oli myrskyinen keli: vettä satoi ja oli kova tuuli.
Paluumatkalla vesisade yltyi niin kovaksi, että vesi lainehti tiellä. Pimeys ja katuvalot aiheuttivat sen, että 5 Sateesta aiheutti karseat heijastukset tuulilasiin. Onneksi pyyhkijät toimivat!
Matka sujui viihtyisästi, ei ollut teknisiä tai muitakaan ongelmia.
Vierailumme huomioitiin FVWA Tampere-Pirkanmaa kokoontuu -viestiketjussa.
Heti sen jälkeen lähdimme ajamaan Tampereelle klo 18 alkavaan VW-miittiin. Olimme paikalla klo 17.33, eikä Pyynikillä ollut vielä Tampere-Pirkanmaan jaoksen porukkaa. Pari minuuttia myöhemmin Variksen Timo saapui sinne ja yllättyi melkoisesti läsnäolostamme.
Seuraavaksi, eli viitisen minuuttia myöhemmin, paikalle tuli jaoksen vetäjä Ari Korpela.
Klo 18 paikalla oli jo kymmenisen ihmistä, vaikka oli myrskyinen keli: vettä satoi ja oli kova tuuli.
Paluumatkalla vesisade yltyi niin kovaksi, että vesi lainehti tiellä. Pimeys ja katuvalot aiheuttivat sen, että 5 Sateesta aiheutti karseat heijastukset tuulilasiin. Onneksi pyyhkijät toimivat!
Matka sujui viihtyisästi, ei ollut teknisiä tai muitakaan ongelmia.
Vierailumme huomioitiin FVWA Tampere-Pirkanmaa kokoontuu -viestiketjussa.
Re: Janin 411
Eilen sunnuntaina askartelin jälleen parkkipaikalla. Monia ihmisiä kävi tälläkin kertaa ihmettelemässä touhujani ja jutustelemassa. On hauskaa, kun esimerkiksi Ari naapurikadulta tulee koiran ulkoilutusreissulla käymään ja jutustelemassa. Jutun lomassa saan bonuksena rapsutella tosi lempeätä labradorinnoutajaa, ellei sitten käteni ole niin rasvaiset, etten yksinkertaisesti kehtaa hangata niitä koiraan...
No, joka tapauksessa eilen aloin askartelemaan vanhasta vanerisesta sängynpohjasta 411:n takatavaratilaan alustaa. Tarkoitus olisi, että takakontissa voisi tarvittaessa vaikka nukkua esimerkiksi VW-tapahtumissa (tai jos vaikka joudun ulkoruokintaan). Etupenkkien ollessa takimmaisessa asennossa tavaratila on 180 cm pitkä. Jos penkkejä vetäisi edemmäksi, tilaa olisi enemmänkin. Lyhensin vanerin sopivaksi ja muotoilin sen reunoja pyöränkoteloiden kohdalta.
Tiedoksi muille, jotka harkitsevat paksun vanerin työstämistä metallilaikalla varustetulla rälläkällä: Sankkaa ja kitkerää savua syntyy todella paljon, suosittelen normaalien suojien sijasta happimaskia ja tiiviitä suojalaseja. Muutoin rälläköinnin joutuu lopettamaan muutaman sekunnin välein hengittämistä ja vuotavien silmien pyyhkimistä varten.
Rälläkkä osoittautui hyväksi apuvälineeksi mutkakohdissa, joihin en tavallista sahaa saanut kääntymään. Ammattilaiselta sekin olisi varmasti onnistunut pelkällä sahalla. Sahaamisen jälkeen pyöristin vanerin reunat ja kulmat hiomakoneella.
Pekalla oli ylimääräistä maalia, jolla sitten maalasin vanerin. Koska illalla kymmenen jälkeen alkoi välillä tihkuttamaan vettä ja ilmankosteus oli muutenkin korkea, Pekka kuivatti kuumailmapuhaltimella levyä samalla, kun itse maalasin sitä. Ennen puoltayötä levy oli maalattu ja kuivatettu kahteen kertaan ja homma valmistui.
Täytyy vielä kehitellä jotain levyn alle 'takapenkin' kohdalle, sillä se jäisi muuten tyhjän päälle.
No, joka tapauksessa eilen aloin askartelemaan vanhasta vanerisesta sängynpohjasta 411:n takatavaratilaan alustaa. Tarkoitus olisi, että takakontissa voisi tarvittaessa vaikka nukkua esimerkiksi VW-tapahtumissa (tai jos vaikka joudun ulkoruokintaan). Etupenkkien ollessa takimmaisessa asennossa tavaratila on 180 cm pitkä. Jos penkkejä vetäisi edemmäksi, tilaa olisi enemmänkin. Lyhensin vanerin sopivaksi ja muotoilin sen reunoja pyöränkoteloiden kohdalta.
Tiedoksi muille, jotka harkitsevat paksun vanerin työstämistä metallilaikalla varustetulla rälläkällä: Sankkaa ja kitkerää savua syntyy todella paljon, suosittelen normaalien suojien sijasta happimaskia ja tiiviitä suojalaseja. Muutoin rälläköinnin joutuu lopettamaan muutaman sekunnin välein hengittämistä ja vuotavien silmien pyyhkimistä varten.
Rälläkkä osoittautui hyväksi apuvälineeksi mutkakohdissa, joihin en tavallista sahaa saanut kääntymään. Ammattilaiselta sekin olisi varmasti onnistunut pelkällä sahalla. Sahaamisen jälkeen pyöristin vanerin reunat ja kulmat hiomakoneella.
Pekalla oli ylimääräistä maalia, jolla sitten maalasin vanerin. Koska illalla kymmenen jälkeen alkoi välillä tihkuttamaan vettä ja ilmankosteus oli muutenkin korkea, Pekka kuivatti kuumailmapuhaltimella levyä samalla, kun itse maalasin sitä. Ennen puoltayötä levy oli maalattu ja kuivatettu kahteen kertaan ja homma valmistui.
Täytyy vielä kehitellä jotain levyn alle 'takapenkin' kohdalle, sillä se jäisi muuten tyhjän päälle.
Re: Janin 411
laitahan kuvaa...toi on kyl idea ja ulkoruokintaan pitää aina varautua
Re: Janin 411
Terveisiä taas Tampereelta.
Meidän seuraava oma miitti on vasta ensi maanantaina ja tässä välissä olen käynyt jo 2 kertaa Tampere-Pirkanmaan jaoksen kokoontumisissa...
Meidän seuraava oma miitti on vasta ensi maanantaina ja tässä välissä olen käynyt jo 2 kertaa Tampere-Pirkanmaan jaoksen kokoontumisissa...
Re: Janin 411
onko tuo avo mikä on sun oikealla puolella takana niin kameleontti väri? karun näkönen peli. Tehän ootte kunnon kurkiaura-muodostelman saanut aikaiseksi ja aika kivasti sielläkin vielä autoja paikalla vaikka kelit on näin koleat.
Oishan se ollu kiva tonne joskus lähteä, mutta pitää kesällä sitten katsoa ku huhtikussa taas loppuu sählyvuorot.
Miten Jani Kupla? Joko ajossa?
Oishan se ollu kiva tonne joskus lähteä, mutta pitää kesällä sitten katsoa ku huhtikussa taas loppuu sählyvuorot.
Miten Jani Kupla? Joko ajossa?
Re: Janin 411
Se on Juiken (Jussi Uusitalo) VW 1302 LS Cabriolet -71 ja väri kuviointeineen on tosiaan erikoinen.Rauti kirjoitti:onko tuo avo mikä on sun oikealla puolella takana niin kameleontti väri?
http://www.fvwa.fi/images/rsgallery/dis ... 05.JPG.jpg
http://www.fvwa.fi/images/rsgallery/dis ... bb.jpg.jpg
Tuli jutusteltua niin monien ihmisten kanssa, että en ehtinyt syynäämään autoja kunnolla...
Re: Janin 411
Vierailu tuli taas huomioitua Tre-Pirkanmaankin ketjussa:
http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic ... 301#p87301
http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic ... 301#p87301
Re: Janin 411
Viime viikon ropailut valmistuivat juuri nyt, kun uusi viikko on alkamassa. Aika kylmä alkaa olla tuossa ulkona....
Luultavasti kuljettajanpuoleisen etupyörän laakeri on alkanut pitämään ääntä ja täristämään ohjausta. Tämän illan aikana tuli vaihdettua molemmat etupyörien laakerit. Olin ajatellut vaihtaa vain oireilevan laakerin, mutta naapurin Pekka oli vahvasti sitä mieltä, että etköhän vaihda samantien sen toisenkin... No, minähän vaihdoin. Pekka toimi lähinnä taustatukena. Lisäksi purin matkustajanpuoleisen takapyörän rummun ja kovalla rassauksella sain myös toisen jarrukengän säätöruuvin toimimaan. Se oli totaalisen jumissa ja vaati metrin mittaisen vääntövarren auetakseen. Viime tiistaina säädin kauemmaksi sitä kenkää, jonka säätöruuvi toimi, eikä jarrut ole sen jälkeen ottaneet kunnolla ja poljinkin meni lähes pohjaan jarruttaessa. Nyt ne toimivat jälleen oikein.
Perjantaina pesin auton (ensimmäistä kertaa 1980-luvun jälkeen!) ja sen jälkeen jarrutuksissa kuulin matkustajanpuoleisen oven olevan puolillaan vettä. En löytänyt ovesta ollenkaan vesireikiä, joten porasin tässä illan aikana myös vesireiät oven alareunaan. Aika monta litraa sitä vettä tuli oven sisältä.
Luultavasti kuljettajanpuoleisen etupyörän laakeri on alkanut pitämään ääntä ja täristämään ohjausta. Tämän illan aikana tuli vaihdettua molemmat etupyörien laakerit. Olin ajatellut vaihtaa vain oireilevan laakerin, mutta naapurin Pekka oli vahvasti sitä mieltä, että etköhän vaihda samantien sen toisenkin... No, minähän vaihdoin. Pekka toimi lähinnä taustatukena. Lisäksi purin matkustajanpuoleisen takapyörän rummun ja kovalla rassauksella sain myös toisen jarrukengän säätöruuvin toimimaan. Se oli totaalisen jumissa ja vaati metrin mittaisen vääntövarren auetakseen. Viime tiistaina säädin kauemmaksi sitä kenkää, jonka säätöruuvi toimi, eikä jarrut ole sen jälkeen ottaneet kunnolla ja poljinkin meni lähes pohjaan jarruttaessa. Nyt ne toimivat jälleen oikein.
Perjantaina pesin auton (ensimmäistä kertaa 1980-luvun jälkeen!) ja sen jälkeen jarrutuksissa kuulin matkustajanpuoleisen oven olevan puolillaan vettä. En löytänyt ovesta ollenkaan vesireikiä, joten porasin tässä illan aikana myös vesireiät oven alareunaan. Aika monta litraa sitä vettä tuli oven sisältä.
Re: Janin 411
Tänään (edit: eilen) työpaikan pihalla huomasin, että jalkatilassa on kosteutta. Tutkin nesteen laadun ja totesin sen olevan jarru-/kytkinnestettä. Näyttäisi siltä, että neste valuu jarrupoljinta pitkin lattialle.
Miitin jälkeen kotiin päästyämme aloin purkamaan kotelointeja pois jalkatilasta ja pääsin tutkimaan pääsylintereitä. Neste tosiaan tuli jarrupääsylinteristä. Hyvä niin, sillä kytkinsylinterihän on jo aiemmin huollettu.
Tällä kertaa ei kaikki mennytkään, kuin elokuvissa. Irroitin sylinterin ja aloin purkamaan sitä. Kun se oli osina, oli ilo katsella hyväkuntoisia mäntiä ja sylinterinseinämiä. Harmi vain, että mulla ei ollutkaan täydellistä tiivistesarjaa, sillä parit tiivisteet oli käytetty kytkinsylinterin korjaamiseen, enkä ollut muistanut ostaa uutta sarjaa tilalle. En löytänyt sarjaa mistään Lahden varaosaliikkeestä, joten mäntiin tuli vaihdettua yhteensä 4 tiivistettä ja 2 jäi vaihtamatta. Pekan kanssa pohdimme tilannetta ja päädyimme kasaamaan pääsylinterin tällaisenaan.
Sitten alkoikin ongelmat. Tuhrasin pari tuntia auton jalkatilassa yrittäen saada jarrunestesäiliöltä tulevat letkut kiinni pääsylinteriin, mutta turhaan. Mulla ei ole halkaisijaltaan sopivaa uutta letkua, joten en pystynyt uusimaan letkuja. Vanhat (ilmeisesti alkuperäiset) letkut ovat kovettuneet, eikä asennus onnistunut ruuvimeisseleistä, vaseliinista, kuumailmapuhaltimesta, kärsivällisyydestä ja kärsimättömyydestä huolimatta. Luovutin siis äsken ja tulin sisälle. Ulkona on todella kylmä! Lämpötila on nollan tuntumassa.
Täytyy hankkia puuttuvat tarvikkeet ja koittaa saada auto läjään ennen lauantaista Janakkalan keikkaa.
Miitin jälkeen kotiin päästyämme aloin purkamaan kotelointeja pois jalkatilasta ja pääsin tutkimaan pääsylintereitä. Neste tosiaan tuli jarrupääsylinteristä. Hyvä niin, sillä kytkinsylinterihän on jo aiemmin huollettu.
Tällä kertaa ei kaikki mennytkään, kuin elokuvissa. Irroitin sylinterin ja aloin purkamaan sitä. Kun se oli osina, oli ilo katsella hyväkuntoisia mäntiä ja sylinterinseinämiä. Harmi vain, että mulla ei ollutkaan täydellistä tiivistesarjaa, sillä parit tiivisteet oli käytetty kytkinsylinterin korjaamiseen, enkä ollut muistanut ostaa uutta sarjaa tilalle. En löytänyt sarjaa mistään Lahden varaosaliikkeestä, joten mäntiin tuli vaihdettua yhteensä 4 tiivistettä ja 2 jäi vaihtamatta. Pekan kanssa pohdimme tilannetta ja päädyimme kasaamaan pääsylinterin tällaisenaan.
Sitten alkoikin ongelmat. Tuhrasin pari tuntia auton jalkatilassa yrittäen saada jarrunestesäiliöltä tulevat letkut kiinni pääsylinteriin, mutta turhaan. Mulla ei ole halkaisijaltaan sopivaa uutta letkua, joten en pystynyt uusimaan letkuja. Vanhat (ilmeisesti alkuperäiset) letkut ovat kovettuneet, eikä asennus onnistunut ruuvimeisseleistä, vaseliinista, kuumailmapuhaltimesta, kärsivällisyydestä ja kärsimättömyydestä huolimatta. Luovutin siis äsken ja tulin sisälle. Ulkona on todella kylmä! Lämpötila on nollan tuntumassa.
Täytyy hankkia puuttuvat tarvikkeet ja koittaa saada auto läjään ennen lauantaista Janakkalan keikkaa.