Janin Kupla

Julkinen alue. Tietoa ja kuvia tapahtumista sekä autoista.
Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alis » Pe 26.6.2009 9:45

fvwalahti kirjoitti:hyva hyva Jani!
SIellä on teillä kyllä oikein sutina päällä kun seuraa tuota vauhtia millä te teette!
Kiitos taas kehuista! :-)

Näkisit vaan millainen porukka tallilla riehuu Kuplan kimpussa. Tähän mennessä Kuplaa on ollut tekemässä itseni lisäksi ainakin Matti, Marko, Raisa, Marita ja Toni. Yksin en siis voi ottaa kunniaa. Eilenkin siellä oli tekemässä pitkää päivää tallin omistajan lisäksi myös hänen sukulaisensa.

Ja osan päivästä myös meidän naapurimme, jonka kanssa aloitimme tallilla aamukympin tuntumassa ja lopetimme tämän vuorokauden puolella muistaakseni klo 1.30. Siitä taisi tulla 15,5-tuntinen työrupeama.

Nyt on taas aika lähteä takaisin tallille.


--edit--


Tilanne aamupäivällä:
Kuva


Kuva


Moottori ei meinaa käydä tyhjäkäyntiä. Kaasarin säädöt lienevät poskellaan.

Kuva
Viimeksi muokannut Alis, Ma 29.6.2009 13:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Rauti
Viestit: 1103
Liittynyt: Ma 4.5.2009 14:16
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Rauti » Pe 26.6.2009 9:47

NO se on kyllä koko porukalle hatunnoston arvoinen suoritus ja jos vielä apuja niin pitää heillekkin hattua nostaa!
Se on sitä oikeeta Wolkkarihenkeä!

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alis » Ma 29.6.2009 14:13

No, auto ei sitten valmistunut Paippisten reissuun. Sen sijaan liftasimme jälleen Seppo B:n kyytiin. Kiitos kyydistä!

Kovasta yrittämisestä ja pitkistä tallipäivistä huolimatta aika loppui kesken. Kruisingia edeltävänä yönä olin tallilla n. klo 2 saakka ja palasin jatkamaan ennen aamukuutta.

Melkein kaiken sain tehtyä. Takavalojen kytkennän päätin jättää tekemättä, mutta varsinainen ajamisen estävä vika oli öljyjen puuttuminen koneesta.

Aloitin tekemään öljynvaihtoa, mutta en löytänyt tallista riittävän nopeasti öljynsuodatinavainta. Räteillä tai hanskoilla suodattimesta ei saanut riittävää otetta. Aika ei olisi riittänyt työkalun kotoa hakemiseen, joten jouduin vieläkin jättämään Kuplan pihaan.


Reissusta palattuamme menin heti tallille jatkamaan siitä, mihin aamulla jäin. Auton tultua ajokuntoiseksi kävin vähän ajelemassa sille päivälle otetuilla tarrakilvillä. Sen myötä todettiin lisää vikalistaa, mutta kirjoitan siitä jonain toisena päivänä...

Aiemmissa viesteissä kerroin, tarkoitus oli jättää auto moniväriseksi. Kuin itsestään se on kuitenkin pikkuhiljaa maalaantunut lähes kauttaaltaan kellertäväksi (tosin monisävyiseksi kuten äsken lisäämistäni kuvista saattaa huomatakin).

Avatar
Rauti
Viestit: 1103
Liittynyt: Ma 4.5.2009 14:16
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Rauti » Ma 29.6.2009 17:17

hyvä siitä tulee kun sen maalaa!

nurmo
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 4.5.2009 17:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja nurmo » Ke 1.7.2009 23:12

toi porukka tulee sitten varmaakin seuraavaksi minun talliin hääräämään, tervetuloa seppo myös ja henkka ja muut kynnellekykenevät.

Avatar
Rauti
Viestit: 1103
Liittynyt: Ma 4.5.2009 14:16
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Rauti » To 2.7.2009 9:57

Joo tottakai tuun aina jeesaan ku vaa tarvii apua ja osaan jotain tehdä! senkun pyydät vaa koska tarvii niin tuun aina ku omilta hääsäyksiltä kerkeen! oot muakin aina auttanut niin tottakai vastapalvelusta teen aina ku vaa mahista!!

senkun ilmotat vaa koska tarvii tulla!! nyt kun tietää että pääsee kuplallakin =)

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alis » Ma 20.7.2009 10:08

:evil:
Ei taida tulla mitään tästä projektista. Sitä mukaan kun johonkin koskee, löytyy lisää tehtävää.

Lauantaina ajattelin massata pohjan, mutta ei ollutkaan vielä sen aika:
Huomasin nimittäin, että hitsaajalta oli unohtunut keväällä muiden hitsausten aikaan korjata ympäri pohjaa ainakin 6 mätäkohtaa.

Sormi upposi läpi useasta kohdasta ja lopuista meni lenkkiavain. Isoimmat reiät ovat kämmenen ja pienimmät tulitikkurasian kokoisia. Täytynee irroittaa taas penkit ja lattiaverhoilut, jos vaikka vielä ehtisin saamaan jonkun hitsaamaan peltiä pohjaan ennen BIFiä. Tälle illalle autoa tuskin saadaan kuntoon. Ehkä ei BIFinkään ja ehkä ei ikinä.

Lataus ei vieläkään toimi ja vaihteistoöljyn vaihtaminen on tekemättä. Proppu on todella tiukassa. Hommasin sopivan työkalun, jonka saa kiinni pitkällä varrella olevaan räikkään, mutta ei silti meinaa aueta.


Latausongelma johtunee latauksen merkkivalon palamattomuudesta. Kun autoon laitetaan virrat päälle, pitäisi latauksen merkkivalon palaa, kunnes moottori käynnistetään. Ei pala. Käsittääkseni vaihtovirtalaturi saa herätevirran merkkivalolta ja ilman sitä ei lataamista tapahdu.

- Polttimo on yleismittarin mukaan ehjä
- Mittaristo ja laturi on maadoitettu
- Laturille tulee auton johtonipussa kolmen abiko-liittimisen johdon plugi, joista yhteen nastaan tulee n. 12 v virtojen ollessa kytkettynä.
- Samassa johtonipussa on irrallaan yksi ohut johto, jonka kytkentää en tiedä.
- Plugin vieressä on pulttikiinnityksellä yksi paksumpi akun plussaan kytketty kaapeli.
- Takapenkin alla oleva säädin on varmuuden vuoksi vaihdettu ja sekin on maadoitettu.

Avatar
Rauti
Viestit: 1103
Liittynyt: Ma 4.5.2009 14:16
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Rauti » Ma 20.7.2009 10:12

ei saa Jani lannistua. Kyllä siitä vielä hyvä tulee kun sen maalaa vai miten se oli tapana sanoa.

Tsemppiä vaan projektiin ja himoksella nähdään sen kanssa!!

nurmo
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 4.5.2009 17:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja nurmo » Ma 20.7.2009 17:17

mä tietää mitä tarkoitta ettei valmistu koskaa :shock:
on tääkin harrastus :evil:
mut tsemppiä jani :!:

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alis » Ti 21.7.2009 22:16

Kiitos kannustuksesta.

Tänään ei oikeastaan tapahtunut mitään, vaikka taas koko päivä meni aamusta iltaan tallilla. Vähän sain poisteltua massaa tulevien hitsauskohtien ympäriltä. Tänään löytyi vielä pari reikää.

Kuskin jalkatilasta polkimien kohdalta ja lämpökanavasta:
Kuva

Poikittaispalkki pohjalevyjen etuosan etupuolelta:
Kuva

Lämpökanavan ja pohjalevyn välistä:
Kuva


Huomisaamuna klo 6 alkaa hitsaaminen ja sitä siis riittää. Tämänhetkisen suunnitelman mukaan huomenna olisi ohjelmassa myös katsastus.

Toivottavasti rekisteröintikatsastukseen pääsee aikaa varaamatta tai ajan saa samalle päivälle...

Jos leimaa ei jostain syystä tule, niin saakohan edes ajoaikaa?

Ja eikös se ollut niin, että katsastamattomalla autolla saa ajaa katsastukseen, jos aika on varattu?

nurmo
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 4.5.2009 17:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja nurmo » Ti 21.7.2009 22:29

rekisteröinti katsastus vaatii varatun ajan.
ja et saa ajaa koska autossa ei ole mahdollisuutta saada vakuutusta ja ilman vakuutusta suomessa ei saa ajaa edes puuhakilvillä.
ensiksi pitää pyytää puuhakilvet ja vakuutus on oltava puuhakilville. (päivävakuutus)

siis näin ainakin 5 vuotta sitten jouduin menettelemää.

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alis » Ti 21.7.2009 22:30

nurmo kirjoitti:rekisteröinti katsastus vaatii varatun ajan.
ja et saa ajaa koska autossa ei ole mahdollisuutta saada vakuutusta ja ilman vakuutusta suomessa ei saa ajaa edes puuhakilvillä.
ensiksi pitää pyytää puuhakilvet ja vakuutus on oltava puuhakilville. (päivävakuutus)
No voihan VEE! Täytyy heti aamulla soittaa konttorille. Ja järkätä traileri.

Avatar
Rauti
Viestit: 1103
Liittynyt: Ma 4.5.2009 14:16
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Rauti » Ti 21.7.2009 22:32

riskillä riskillä...tuurilla ne laivatkin seilaa =)
kävin lisää ton etlarin kuvaajan yhteiskuvan tonne sen keskustelun alle...käykää kaappaa se itellenne!

Avatar
DjMokkis
Viestit: 389
Liittynyt: Ma 4.5.2009 15:35
Paikkakunta: Hol LOL la

Viesti Kirjoittaja DjMokkis » Ke 22.7.2009 12:22

Tsaijaijaijaijai kun on haperoa ollut siellä!! :( On siinä hitsausurakkaa, mutta kunnianhimoiset on tavoitteet! Toivottavasti saatte auton rekisteröintikatsastukseen ja kaikki menee hyvin läpi (paitsi ruuvimeisseli uusista kohdista!) :)

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alis » Ke 22.7.2009 13:02

DjMokkis kirjoitti:Tsaijaijaijaijai kun on haperoa ollut siellä!! :( On siinä hitsausurakkaa, mutta kunnianhimoiset on tavoitteet! Toivottavasti saatte auton rekisteröintikatsastukseen ja kaikki menee hyvin läpi (paitsi ruuvimeisseli uusista kohdista!) :)
No niin, nyt on hitsailut hitsailtu (ainakin näillä näkymin). Nyt alkaa armoton massan levittäminen ja koteloiden sumuttaminen suoja-aineella. Latausongelmaan en ole uhrannut yhtään ajatusta pariin päivään.

Varasin katsastuksen suosiolla vasta huomisaamuksi, niin on vähemmän stressiä.

Vastaa Viestiin