Ei taida tulla mitään tästä projektista. Sitä mukaan kun johonkin koskee, löytyy lisää tehtävää.
Lauantaina ajattelin massata pohjan, mutta ei ollutkaan vielä sen aika:
Huomasin nimittäin, että hitsaajalta oli unohtunut keväällä muiden hitsausten aikaan korjata ympäri pohjaa ainakin 6 mätäkohtaa.
Sormi upposi läpi useasta kohdasta ja lopuista meni lenkkiavain. Isoimmat reiät ovat kämmenen ja pienimmät tulitikkurasian kokoisia. Täytynee irroittaa taas penkit ja lattiaverhoilut, jos vaikka vielä ehtisin saamaan jonkun hitsaamaan peltiä pohjaan ennen BIFiä. Tälle illalle autoa tuskin saadaan kuntoon. Ehkä ei BIFinkään ja ehkä ei ikinä.
Lataus ei vieläkään toimi ja vaihteistoöljyn vaihtaminen on tekemättä. Proppu on todella tiukassa. Hommasin sopivan työkalun, jonka saa kiinni pitkällä varrella olevaan räikkään, mutta ei silti meinaa aueta.
Latausongelma johtunee latauksen merkkivalon palamattomuudesta. Kun autoon laitetaan virrat päälle, pitäisi latauksen merkkivalon palaa, kunnes moottori käynnistetään. Ei pala. Käsittääkseni vaihtovirtalaturi saa herätevirran merkkivalolta ja ilman sitä ei lataamista tapahdu.
- Polttimo on yleismittarin mukaan ehjä
- Mittaristo ja laturi on maadoitettu
- Laturille tulee auton johtonipussa kolmen abiko-liittimisen johdon plugi, joista yhteen nastaan tulee n. 12 v virtojen ollessa kytkettynä.
- Samassa johtonipussa on irrallaan yksi ohut johto, jonka kytkentää en tiedä.
- Plugin vieressä on pulttikiinnityksellä yksi paksumpi akun plussaan kytketty kaapeli.
- Takapenkin alla oleva säädin on varmuuden vuoksi vaihdettu ja sekin on maadoitettu.