Janin 411
Re: Janin 411
niin se mikä oli siellä miekkiön suunnassa se halli?
Re: Janin 411
Eilen olin taas hallilla. Sain irroitettua varaosanelkun jousen ja iskarin malliksi.
Iskari on Gabriel-merkkinen ja siinä on merkinnät:
17216
MADE IN U.S.A.
P0103
Jousen vein Jousivesalle tutkittavaksi, tänään saan kuulla uusien jousien hinnan. Kysyin jo aiemmin Vallilan Takomolta, siellä verolliseksi hinnaksi luvattiin 80–100 euroa /kappale.
Iskari on Gabriel-merkkinen ja siinä on merkinnät:
17216
MADE IN U.S.A.
P0103
Jousen vein Jousivesalle tutkittavaksi, tänään saan kuulla uusien jousien hinnan. Kysyin jo aiemmin Vallilan Takomolta, siellä verolliseksi hinnaksi luvattiin 80–100 euroa /kappale.
Re: Janin 411
no vähä rupee olee joo haperon näköinen
Re: Janin 411
Tänään sain hankittua kytkinlevyn. Toivottavasti tuli oikea. Olen jostain kuullut, että näitä olisi useaa eri kokoa.
Silmämääräisesti sen spoorit ovat tiheämmät kuin Kuplan levyssä. Kytkinlevyn halkaisija on 215-217 mm ja kulutuspinnan leveys 35 mm.
Tietääkö joku, missä 411:n malleissa oli tällainen kytkinlevy? Paketissa lukee VW 411, 412 69-75.
Silmämääräisesti sen spoorit ovat tiheämmät kuin Kuplan levyssä. Kytkinlevyn halkaisija on 215-217 mm ja kulutuspinnan leveys 35 mm.
Tietääkö joku, missä 411:n malleissa oli tällainen kytkinlevy? Paketissa lukee VW 411, 412 69-75.
Re: Janin 411
Jousivesalla oli todella ystävällinen palvelu, vaikka lompakkoni ei mahdollistanutkaan jousien teettämistä heillä. Hinta olisi ollut yli kaksinkertainen Vallilan Takomon hintaan verrattuna.
Vein mallijousen viime viikolla Helsinkiin. Työntekijä, joka Nelkun jouset käytännössä tekee, ei ollut kuulemma ennen nähnyt sellaista jousta, vaikka hän on tehnyt erilaisia jousia jo yli 30 vuoden ajan. Mies lähtikin yhdessä toimistohenkilön kanssa hallin pihalle ihmettelemään Nelkkua, joka oli näille autoalan ammattilaisille vieras näky.
Jos mitään yllätyksiä ei tule, niin ensi viikolla jousien pitäisi olla valmiina.
Vein mallijousen viime viikolla Helsinkiin. Työntekijä, joka Nelkun jouset käytännössä tekee, ei ollut kuulemma ennen nähnyt sellaista jousta, vaikka hän on tehnyt erilaisia jousia jo yli 30 vuoden ajan. Mies lähtikin yhdessä toimistohenkilön kanssa hallin pihalle ihmettelemään Nelkkua, joka oli näille autoalan ammattilaisille vieras näky.
Jos mitään yllätyksiä ei tule, niin ensi viikolla jousien pitäisi olla valmiina.
Re: Janin 411
Kävin tänään 411:n kanssa katsastuskonttorilla: Vuosikatsastus hyväksytty ilman huomautuksia. Ja Suomen Volkkariyhdistyksen jäsenkorttia näyttämällä hintakaan ei ollut ylivoimainen.
Re: Janin 411
Nelkun takajouset odottavat yhä vaihtoa. Olen netin kautta etsiskellyt sopivia iskunvaimentimia ympäri maapalloa, koska iskarit kannattaa vaihtaa samaan aikaan jousien kanssa.
Läpi on kahlattu useiden maiden eBay-palvelut sekä kymmenien kotimaisten ja ulkomaalaisten varaosaliikkeiden ja harrastekerhojen valikoimat. Lopputulos: Alkuperäisiä kaasuiskareita ei saa mistään.
Lahti411:n vinkkien mukaisesti aloitin etsintäkierroksen alusta, etsien tällä kertaa jenkkimallisen Ford E150:n KYB-etuiskareita (KG5410 ja KG5406). Tarjontaa löytyi huomattavasti enemmän, tosin Suomesta näitäkään ei saa suoraan hyllystä. Ilmoitettu hintahaitari on melko laaja. Kaikista kallein hinta löytyi Lahdesta Hirsimetsäntiellä toimivasta autotarvikeliikkeestä.
Monilla yhdysvaltalaisilla varaosaliikkeillä on näitä iskareita myynnissä eBayssä, mutta he eivät lähetä Suomeen. Iskarit maksaisivat vain 80 dollaria / pari.
Jotkut liikkeet toimittavat tavaraa myös Suomeen, mutta heillä ei ole oikeaa iskaria myynnissä. Toimituskulut kahdelle iskarille olisi 40 dollaria.
Sitten ne liikkeet, joilla on haluamaani iskaria saatavilla ja jotka toimittavat niitä Suomeen, ottavat kohtuuttomat toimituskulut. 308 dollaria kahden iskarin rahdista on paljon!
Lopulta löysin mieleisen tavarantoimittajan Uusikaarlepyystä. Kahden iskarin hinta perille toimitettuna jää 65 euroa halvemmaksi kuin Hirsimetsäntien liikkeessä olisi ollut.
Läpi on kahlattu useiden maiden eBay-palvelut sekä kymmenien kotimaisten ja ulkomaalaisten varaosaliikkeiden ja harrastekerhojen valikoimat. Lopputulos: Alkuperäisiä kaasuiskareita ei saa mistään.
Lahti411:n vinkkien mukaisesti aloitin etsintäkierroksen alusta, etsien tällä kertaa jenkkimallisen Ford E150:n KYB-etuiskareita (KG5410 ja KG5406). Tarjontaa löytyi huomattavasti enemmän, tosin Suomesta näitäkään ei saa suoraan hyllystä. Ilmoitettu hintahaitari on melko laaja. Kaikista kallein hinta löytyi Lahdesta Hirsimetsäntiellä toimivasta autotarvikeliikkeestä.
Monilla yhdysvaltalaisilla varaosaliikkeillä on näitä iskareita myynnissä eBayssä, mutta he eivät lähetä Suomeen. Iskarit maksaisivat vain 80 dollaria / pari.
Jotkut liikkeet toimittavat tavaraa myös Suomeen, mutta heillä ei ole oikeaa iskaria myynnissä. Toimituskulut kahdelle iskarille olisi 40 dollaria.
Sitten ne liikkeet, joilla on haluamaani iskaria saatavilla ja jotka toimittavat niitä Suomeen, ottavat kohtuuttomat toimituskulut. 308 dollaria kahden iskarin rahdista on paljon!
Lopulta löysin mieleisen tavarantoimittajan Uusikaarlepyystä. Kahden iskarin hinta perille toimitettuna jää 65 euroa halvemmaksi kuin Hirsimetsäntien liikkeessä olisi ollut.
Re: Janin 411
ota nyt sit varallekkin ku toi vaihto tulee taas eteen jossain vaiheessa!! Ja jos ei tuu niin varmana menee kaupaksi jollekkin muulle!!
Re: Janin 411
Joo, näin on tarkoitus menetellä, kunhan näiden sopivuus ensin varmistuu.
Re: Janin 411
Tänään tuli vaihdettua moottoriöljyt Nelkkuun ja Kuplaan.
- Liitteet
-
- Jani vaihtaa öljyt autoihin. Pekka auttaa pitämällä rattia.
- 20120218_kupla_ja_411_oljynvaihto.gif (914.19 KiB) Katsottu 46750 kertaa
Re: Janin 411
Monien mutkien jälkeen iskarit saapuivat tänään Lahteen. Mutta, eihän ne olekaan tilaamaani mallia, koska niitäkään ei kuulemma ole mistään saatavilla.Alis kirjoitti:Lahti411:n vinkkien mukaisesti aloitin etsintäkierroksen alusta, etsien tällä kertaa jenkkimallisen Ford E150:n KYB-etuiskareita (KG5410 ja KG5406).
Lopulta löysin mieleisen tavarantoimittajan Uusikaarlepyystä.
Posti toi KYB GR2 (344069) -iskarit. Kun vertasin niitä varaosa-autosta irroittamiini Monroe-iskareihin, uudet ovat lyhyemmät. Muuten ne ovat fyysisiltä mitoiltaan lähes identtiset. Tuleekohan tässä jälleen lisää ongelmia? Varaan ensi viikolla ajan jousien ja iskareiden vaihtamiseen. Viimeistään silloin asia selviää...
Re: Janin 411
VW 411 Variant on juuri sopivan kokoinen auto, jos tarvitsee kuljettaa yritysten serverihuoneista tuttuja laitekaappeja (160 cm x 60 cm x 60 cm). Tilaa jää vielä muillekin tarvikkeille. Tämä yksilö matkasi Nastolaan. Asiakas tosin toivoi toimituksen tapahtuvan Kuplalla, mutta kattotelineen puuttuessa valitsin kulkupeliksi 411:n...
Re: Janin 411
"Asiakas tosin toivoi toimituksen tapahtuvan Kuplalla, mutta kattotelineen puuttuessa valitsin kulkupeliksi 411:n..."
Jatkossa tarpeen tullen, kattoteline löytyy lainaan
Jatkossa tarpeen tullen, kattoteline löytyy lainaan
Re: Janin 411
Kiitos, pidetään mielessä.Moose kirjoitti:Jatkossa tarpeen tullen, kattoteline löytyy lainaan